fredag den 16. november 2012

Praktikforberedelse: Smykker i horn, ben og kokos

Så har jeg styr på de sidste praktikforberedelser. 

Mit ene sløjdhold skal lave smykker i horn, ben og kokos.
Jeg har derfor lavet lidt prototyper på smykker i disse materialer. Jeg har desuden lavet ringe i horn som kan ses HER.

HORN:






Her kan man se forskellen på før og efter hornet er pudset og poleret.



KOKOS:

BEN:


Armbåndet er lavet med glideknuder. Når der er to sæt snorre som skal være lige store kan man med fordel starte med de to sæt glideknuder for derefter at binde enderne fast i hullerne på smykket.






3 kommentarer:

  1. Louise hvor er det mega fedt, så fede smykker. Det bliver et godt forløb, det tror jeg virkelig..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej tusinde tak Julie. Jeg håber du får ret..

      Slet
  2. Hvor har du også nået at være produktiv ;) Glæder mig til at se billeder af hvad eleverne får ud af materialerne (hvis du altså vil dele det med os)

    SvarSlet

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.