onsdag den 30. januar 2013

Nyt broderiprojekt

Vi gik i går i gang med et broderiprojekt hvor vi enten skal brodere "frit" eller "talt".

Jeg valgte mig ind på det frie broderi da det er der jeg har mindst erfaring.

Min tanke bag projektet er, at jeg vil lave en masse balloner der alle er med hver sin broderiteknik og desuden er i forskellige farver og garntyper. 

Jeg tænker derved, at jeg kan bruge det til at vise som inspiration til eleverne i folkeskolen. 
Jeg ved ikke helt om det holder i praksis.. men det er hvertfald min tanke.

Jeg startede derfor med at tegne ballonerne som skitse på et stykke papir. 


Derefter tegnede jeg, i fri hånd, samme motiv på et stykke uldfilt.
Herefter er jeg gået i gang med at brodere en ballon af gangen.

Hurtigt har jeg dog fundet ud af at kridtstregerne forsvinder UTROLIG HURTIGT.
Jeg har derfor i stedet riet formen på ballonerne. Snoren er lige til at fjerne bagefter. Tror det er en meget bedre løsning.

Men det er så langt jeg er nået indtil videre. Der er stadig LAAAAANG vej endnu.

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det super fint ud!

    Rigtig god broderi lyst - KH Karen Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak. Det er jo ikke forbi jeg er nået så langt endnu. Men jeg håber det bliver godt..

      Slet
  2. Hvor er det en god ide med riningen ;) glæder mig til at se det færdigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det tror jeg også selv er godt givet ud. Kridt virker bare ikke til dette. Skal have fat i en rigtig broderikuglepen hvor blækket forsvinder ved varme.

      Slet

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.