tirsdag den 21. maj 2013

En skammel på vej..

Jeg er godt i gang med skamlen som er en lille del af mit eksamensprojekt

Benene er blevet drejet.
Her er jeg i gang med det ben som var klart sværest.

Det blev til 6 forskellige ben.




Jeg er til benene blevet inspireret af lysestagerne her. 
Jeg kan godt lide det udtryk som mixet af de to forskellige former giver.

Enderne er blevet drejet til en diameter på 3,5 cm.. 

..Så de passer til hullerne i skamlens siddeflade. Her er det i en prøve.

Jeg bruger 3 stykker træ til siddefladen.

I den ene har jeg boret 16 huller langs kanten og derefter broderet en "edderkop". Her med neonfarvet murersnor. Jeg har vist mine første afprøvninger på dette HER



De to øvrige plader er er limet sammen på tværs af årene..

Jeg har boret 3 huller med en vinkel på 10 grader.

For at undgå et mellemrum mellem de to øverste plader har jeg...

..fræset en kant ud hvor snoren på bagsiden kan ligge.

 Jeg havde først tænkt mig at de tre ben skulle være forskellige, som en af de to herunder.

Jeg endte dog med at have to ens "klassiske" ben, og et enkelt som skiller sig ud. Det synes jeg var det som så bedst ud.

Herefter har jeg skåret en slids i enderne på de tre ben.
De er kilet fast til det nederste af siddefladen.


Herefter skal jeg have limet top-pladen fast. Jeg har dog lige nogle enkelt ting mere, som jeg gerne vil prøve inden jeg laver skamlen helt færdig.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.