onsdag den 22. maj 2013

Patchwork-broderet ur

Jeg er nu færdig med det første af mine to (meget forskellige) ure til eksamensprojektet. 



Jeg har skrevet mere om syningen af patchworket HER. Jeg syede efterfølgende 18 ekstra hvide sekskanter på rundt om kanten for at have noget stof til at spænde op i.

Jeg pillede en orange midte ud på nogle af blomsterne..

.. Og erstattede dem med en neongul fransk knude..

Som passer perfekt til de neongule visere..

Jeg valgte de gule acryl visere som kontrast - både til alt det pink/lyserøde men også som kontrast til det lidt gammeldags udseende som de broderede stykker ellers giver.

Først tegnede jeg et hav af forskellige visere og lavede modeller af nogle af dem. 
Jeg valgte til slut en af dem, og savede en stor og en lille viser ud i acryl.  

Her testes viserne for, om de er ligevægtige nok til at komme hele vejen rundt.

Derefter har jeg pudset dem på kanterne med sandpapir korn 150, 240 og til sidst 400.

Hullet blev slebet indvendigt.

Og til sidst har jeg poleret kanterne op så de er helt blanke.

Patchworket er spændt op på en MDF plade som jeg har malet hvid på den ene side (så man ikke kan se pladen igennem de tyndeste af stofferne).


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi din kommentar.
Selvom jeg ikke altid får svaret, sætter jeg stor pris på alle kommentarer.